freddyinstatia.reismee.nl

Dag 3 - Snorkelen

Als eerste geef ik even antwoord op wat vragen. Ellis dat beest was een mot en mama de jeuk en uitslag waren zo weer weg.

Vandaag waren we lekker vrij en dat kwam goed uit, want gisteren zijn we tot laat naar de karaoke bar geweest. Dat is elke vrijdag avond bij de "oceanview" dus volgende week gaan we zeker weer! Ik ben samen met Julia en Lyvia daar heen geweest en nog een aantal mensen die hier in het huis verblijven en onderzoek doen. s' Nachts toch maar besloten om dan vandaag niet te gaan duiken, maar gewoon lekker te gaan snorkelen.

De eerste poging ging niet zo goed. Spullen gehuurd bij de duikvereniging en ons daar een snorkelplek laten aanwijzen. Hier waren alleen maar stenen en onderwater was het water troebel en dus besloten wij toch een stuk terug te gaan in de baai. Daar was gewoon zand en konden we makkelijk het water in lopen. Onderwater zee-egels, een rog, koraal en verschillende vissen gezien. De heren waren ondertussen wel gaan duiken, want zij moeten bijna allemaal hun Padi Open Water dit weekend nog halen.

Na ongeveer een uur snorkelen en spullen weer ingeleverd, zijn we bij een tentje gaan lunchen. Daar werkte een Nederlands vrouwtje en zij kon ons nog wat dingen vertellen over het eiland. Heerlijk gegeten daar, lekker Hollands, broodje gezond met oude kaas en voor de vitaminen wat fruit en een smoothie.

s' Avonds hebben we pizza gehaald bij een vage tent. Hier hadden we veel te veel van over dus het wat stapels bouwen in de koelkast. Verder heel de avond spelletjes gespeeld en biertjes gedronken met een local, die een paar was ons dan al weer kennen van de excursie naar Wales.

Nu snel slapen, want morgen duiken!

Carla

Hier moet je je snorkel op om naar buiten te gaan.