freddyinstatia.reismee.nl

Laatste week

Hallo iedereen!

Ik ben alweer een weekje terug in het koude Nederland en ik had mijn blog niet afgemaakt. Mijn laptop was kapot gegaan in Statia, dus ik kon niet zo heel veel. Nu doet mijn laptop het gelukkig weer, er zat gewoon even een kilo zand in.

Maar de laatste week dus. Maandag hadden we de minister van onderwijs, cultuur en wetenschap over de vloer bij het CNSI. Dus wij hebben haar ook even onmoet en wat over onze minor verteld.

We hadden daarna geen programma dus ik had met Marieke afgesproken dat we met z'n alle gingen helpen bij het asiel. Daar ging we de honden uitlaten en met de katten knuffelen. Het was echt een hele leuke middag. Daarna snel opfrissen, want we gingen met de hele groep van de minor uiteten bij de Ocean View.

Dinsdag hadden we een gesprek met NuStar, een grote olie terminal op het eiland. We hadden daar afgeproken om 10 uur, maar we hadden niks meer gehoord van dit bedrijf tot op het laatste moment. Alwin heeft ons 10 voor 9 wakker gemaakt en om 9 uur gingen we weg of je nou in de auto zat ja of nee. Gelukkig had ik het gehaald en kon ik mee naar NuStar. De rest van deze dag hadden we vrij tot s' avonds Glen langskwam, de duikinstructeur. Hij kwam ons een les geven over veiligheid op de boot en hoe erg dat van belang is voor ook onderzoek. Daarna kwam het beste gedeelte, want onze vrienden van het duikcentrum hadden geregeld dat hun vriend, een visserman, Conch & Lobster soep voor ons ging maken. Hier kon ik geen nee tegen zeggen ookal ben ik vegetariër. Het was heerlijk en dat voor maar 10 dollar de man.

Woensdag was alweer ons laatste dagje en die stond weer heerlijk vol. We gingen veldwerk doen naar het afval op het eiland. Per groepje kreeg je een strand op het eiland en daar moesten we afval gaan verzamelen per transect. Hier gaan wij op school weer verder mee aan de slag en kunnen ook de volgende jaren verder met het verzamelen van data. Zelf ging ik naar Venus Bay, hieronder 2 foto's.

Donderdag was het inpakken en wegwezen. In de regen met al onze koffers en tassen achterin de pick-up truck op naar het vliegveld. Hier vertraging opgelopen. Richting Sint Maarten, daar ook weer vertraging en ons vliegtuig moest nog een overstap maken op Guadeloupe, want we konden niet vertrekken met een volle tank. Uiteindelijk in Parijs aangekomen, hadden we onze vlucht natuurlijk gemist. Maar het was netjes opgelost en we kregen de volgende vlucht aangeboden en die hebben we net op tijd nog kunnen halen. Alles viel dus mee en waren ongeveer 3 uurtjes later op Schiphol. Het enige jammere was dat niet iedereen zijn koffer of tas was aangekomen door de snelle overstap. Maar deze zijn ook weer allemaal netjes terecht gekomen.

De 2 weken op Statia waren ontzettend leuk! We hebben zoveel gedaan en zoveel gezien en het was het geld zeker waard! Nu weer druk op school en werken aan onze opdracht voor STENAPA.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!