freddyinstatia.reismee.nl

Dag 2 - Trip to the Quill

Ik hoorde al dat mensen zaten te wachten op verhalen, maar het is een beetje een druk schema sorry daarvoor!

Vandaag moesten we vroeg op, want we gingen wandelen op de oude vulkaan en de krater in. We gingen om 7 uur weg bij de accomodatie en ontmoette een vrouw die ons ging begeleiden met de tocht. Het was zo mooi! Eerst moet je via het pad naar de rand van de krater lopen dit duurt wel even. Onderweg veel gezien, waaronder slangen, heremietkreeftjes en salamanders. Ook heel veel plantensoorten gezien waaronder ook een soort waarvan je uitslag en jeuk krijgt, en 3x raden wie daar weer aanzat? Yes, me! Bij de rand van de vulkaan kan je meerdere kanten op en wij hadden de tocht naar beneden, de krater in.

Eerst begon de afdaling, dit betekende veel handen en voeten werk om veilig van de stenen, waarvan vele los zaten, naar beneden te komen. Eenmaal beneden aangekomen, ben je eigenlijk in een tropisch regenwoud beland.

Heel anders dan de tocht naar de krater toe. Daar ook nog veel salamanders gezien en een tarantula wat echt heel gaaf was.

Daarna weer klauteren naar boven wat minder zwaar en gevaarlijk was voor mijn gevoel dan naar beneden. De hele tocht op de vulkaan was heerlijk in de schaduw, al waren we nog doorweekt van het zweten. Eenmaal uit de jungle gekomen, stonden we echt midden in de zon dus dit was wel even zwaar. Snel naar huis douchen, omkleden en lunchen, want we moesten nog naar STENAPA voor onze opdracht.

Nu aan het wachten tot er gekookt is, dat wisselen we onderling gewoon lekker af. Straks gaan we proberen om uit te gaan op het eiland en morgen zijn we lekker vrij dus gaan we waarschijnlijk met een groepje duiken of snorkelen.

Carla

Kijk dit is lekker, bij het ontbijt een verhaal lezen.
Ziet er gaaf uit zeg, hoop dat de jeuk meegevallen is.
Veel plezier met duiken/snorkelen.

Joke

Ziet er allemaal super uit. Genieten maar!

Ed

Top ! Prachtige tocht, echt iets voor je moeder