freddyinstatia.reismee.nl

Dag 4 - Double Wreck & Hangover

Zondag hadden we weer een vrije dag en de helft van de groep moest nog hun open water duiken nog afmaken dus de rest had ook besloten deze dag wel mee te gaan duiken. Wij hebben gedoken met Golden Rock. Op een klein bootje gingen we naar de eerste duik plek; Double Wreck. Hier waren vroeger houten schepen gezonken, hier was niks meer van de zien, maar wel onderdelen zoals de ankers waren nog te zien onderwater. De eerste duik was tot zo'n 20 meter. Toen we onderwater gingen aan de lijn zagen we meteen al een Baracuda. Vervolgens hebben we tijdens de duik nog Spiny lobsters, Puffer Fish en nog vele andere vissen gezien. Toen we aan het kijken waren naar de lobsters kwam er nog een grote Baracuda ons gedag zeggen. Toen we weer omhoog gingen zagen we kwallen en heel even daarna kwam een schilpad heel dichtbij ons, die natuurlijk op de kwal afkwam.

De tweede duik gingen we naar Hangover reef, 17 meter. Dit rif was ontstaan op de rand van vulkanische overblijfselen. Helaas was het zicht hier een heel stuk minder dan de eerste duik, want het was aan het regenen. Daar hebben we Atlantic trumpet fish, Spiny lobster, puffer fish, groupers en conch gezien. Bij dit rif was er veel verschil in diepte. Daardoor kreeg ik helaas veel last van mijn oren, dus ik ben ongeveer 10 minuten eerder naar boven gegaan dan de rest van de groep.

Daana met de groep wat gedronken bij The Old Gin House ook om te vieren dat iedereen nu een duikbrevet heeft. s' Avonds hebben Lyvia en Michelle heerlijk gekookt en ook Marloes is aangekomen op het eiland.

s' Avonds waren we allemaal erg moe dus besloten we een film te kijken op de meiden kamer. Dit heb ik niet helemaal mee gekregen, want ik ben meteen in slaap gevallen.

Freddy

Dankje Julia voor de foto's!

Martijn

Klinkt als een goeie dag!

Ellis

He Fred,
Gelukkig je leeft nog met al die griezels op dat eiland, leuke foto's. Jammer van je oren, verkouden of heb je daar altijd last van? Balen maar Luisteren is nooit je sterkste punt geweest haha. Groetjes van tante El.

Willy

Zo te lezen gaat het heel goed daar. Mooie foto's. Wat een griezels kan je tegen komen....bedoel de dieren hé haha. Leuk dat jullie afwisselen met eten maken, altijd een verrassing wat er klaar gemaakt wordt. Veel succes met de opdrachten en veel plezier!!

Opa

Leuk om te lezen hoe het gaat,
wacht op nieuw verhaal