freddyinstatia.reismee.nl

Dag 7 - Vogels & Leguanen

Woensdag ochtend moesten we vroeg op. We hadden afgesproken om vogels te vangen. Dit moest vroeg gebeuren, want de vogels worden gevangen in een net en mogen niet te lang in de zon. Tijdens de eerste poging een aantal vogels gevangen en afgemeten. Daarna hadden we niet zoveel geluk meer. Af en toe een vogel, dat was het. We hebben dit ongeveer 2 uurtjes gedaan.

Daarna hebben we de groepen verdeeld en 1 groep ging naar de Quill en de andere gingen mee met Tim en Thijs. Deze 2 gasten vangen Leguanen en taggen ze. Ik ging deze dag met hun mee. Achterin de pickup truck gesprongen en we gingen naar verschillende plaatsen om leguanen te zoeken. Dit is van belang, omdat het niet duidelijk is hoe groot de populatie is en deze dieren zijn bedreigd door een andere leguaan. We hebben oude gevonden die al getagd waren en 1 nieuwe gevangen en die hebben Tim en Thijs getagd.

Freddy

Thanks Callum voor de foto's!

Ellis

Ola ook ik even zonder WiFi , zat in Manchester. Je hebt het maar druk daar. Blijf genieten en je bent nooooooit te oud om te leren. PS leguaan schijnt lekker te zijn, maar je bent een vega troela duzzzz.

Willy

Wat zijn leguanen toch bijzondere dieren hé. Mijn moeder had er vroeger één als huisdier.